38
Életem NAGY szerelme
Juhászné Lukács Mária ajánlata

eletem-nagy-szerelme

A társadalmi változások elfogadása és hétköznapivá válása nem egy problémamentes folyamat. Hisz még ma is általánosnak számít az a vélekedés, hogy a férfi muszáj, hogy magasabb legyen, mint a nő. Egy romantikus film azonban általában arról szól, hogy a szerelem és az érzések képesek mindenen felülkerekedni, és bebizonyítják, hogy az emberek érzéseit nem a külső jegyek befolyásolják a legjobban.

A francia film főszereplője Diane (Virginie Efira), egy csinos és céltudatos ügyvéd, aki nem igazán tudott kilépni a házasságából, tekintettel arra, hogy az ügyvédi irodájuk még mindig közös az exével. Egy napon azonban megelégeli a helyzetet, és a heves veszekedés közepette otthagyja a kávézóban a telefonját, amelyet egy titokzatos idegen talál meg. Ő Alexandre (Jean Dujardin, 2012-ben Oscart nyert A némafilmes főszerepéért), egy 139 centisre nőtt gazdag és sikeres építész, aki megnyeri Diane-t egy randira telefonon keresztül.

A főszereplőt a valóságban 180 centiméteres Jean Dujardin alakítja, akit digitálisan kisebbítettek le a szerep kedvéért, és azért lehet rá azt mondani, hogy az átlagos férfiaknál messze jobban néz ki. Vagyis a film alapötlete arra épül, hogy a főszereplő beleszeret egy nagyon alacsony férfiba. De ezt leszámítva ez a férfi minden egyes szempontból tökéletes, talán túlságosan is, hiszen: jóképű, jó apa, gazdag, sikeres és kedves is. Vagyis Alexandre magassága tényleg az egyetlen bökkenő.

Laurent Tirard rendező igyekszik vizuálisan kihasználni főszereplője méreteit, és erre gageket építeni. Többször használják azt a beállítást, amikor Alexandre áll, Diane ül, és még így sincsenek teljesen egy szinten, ezzel is megmutatva, hogy mivel kell mindkettőjüknek nap mint nap szembenézni, és jobban megértjük, miért is mondanának le a kapcsolatról.

A szituációból számos vicces helyzet adódik, Laurent Tirard pedig remek arányérzékkel adagolja a poénokat. Dujardin érzékenyen alakítja a kisembert, aki kezd már belefáradni a törpeségbe. Bár a film elsősorban a nevettetésre fókuszál, néhány jelenetben mégis megpendít egy komolyabb hangot is, ami elgondolkodtatja az embert, ő hogyan viszonyulna egy ilyen kapcsolathoz. Alexandre kisnövése egyfajta metafora, a másság szinonimája – a film elég ügyesen keveri a lapokat ahhoz, hogy egy kis elvonatkoztatással könnyedén megértsük a film átfogóbb üzenetét.


Megtekintés az Online Katalógusban

2024.04.12