397
Bagdy Emőke: Pszichofitness gyerekeknek, szülőknek és nevelőknek
Kámán Dóra ajánlata

bagdy-emoke-pszichofitness-gyerekeknek-szuloknek-es-neveloknekEz a gyakorlatközpontú könyv 6-18 éves gyermekek érdekében született. Hogy miként érjük el a gyermekek szívét, mit is ültessünk be elméjük tárházába, aminek valódi hasznát veszik, az nyitott, vitatható kérdés. Nagyot változott és szüntelenül robog velünk, felnőttekkel is a világ. A digitális forradalom alapjaiban rendítette meg korábbi tudásaink biztonságát is. A generációs váltás felgyorsult. Veterán, X., Y., Z és Alfa generációk tolonganak egymás nyomában.

Már a generációk közötti kommunikáció is nehezített. A nevelés keretei kitágultak, a családi és iskolai kereteket szétfeszíti a világhálós utakon érkező információáradat. Más hatások érik el a gyerekek szívét. Virtuális világokban szörfölnek, a valóság és képzelet közötti határok fellazulnak. Az élet szinte minden területét eluralta az elektronika – e-bank, e-learning, stb. –, és redukálódtak az élő találkozások. Anya, apa, család, óvoda, iskola, pedagógusok egyaránt itt, ezen a létezési ponton néznek szemben szülői és nevelői feladatuk új kérdéseivel.

Mit lehet tenni ebben a megváltozott világban, hogy a gyermekek, gyermekeink egészséges, boldog felnőttekké váljanak? Ebben a könyvben a „mit tehetnék?” kérdésére a „hogyan tegyük?” szemszögéből, gyakorlatközpontúan, a pozitív pszichológia értékvilágára alapozottan válaszol a szerző. Testi-lelki-kapcsolati egyensúly, etikus-humánus viselkedés, kulturált kommunikáció, pozitív viszonyulás és életszeretet elérése alkotja a gyermekek pszichofitnessének célkitűzéseit. Fontos a testi edzettség, de a mentális erőkkel való kiegyenlítésre, lelki edzettségre is szükség van.

A szülők és pedagógusok számára felkínált gyakorlatcsoportok a gyermekek fejlődési, fejlettségi szintjéhez, korosztályonkénti szükségleteihez igazodnak. Részint mozgásos, részint mentális irányvétellel hatolnak be a változásokat szervező belső folyamatok világába, tanuláslélektani törvényeket kötve. Ezekkel a gyakorlatokkal „beültethetjük” és megerősíthetjük az egészséget erősítő és az életet boldogító képességeket. A gyakorlatok együttlétet kívánnak szülő és gyermek, pedagógus és növendék együttes élményhelyzetben végezhetik őket. Amit ily módon megtanul, továbbviheti mint kapott kincset.

A próbakő a kipróbálás, a tapasztalatszerző út vállalása, a „drága idő” odaadása a legdrágábbnak, a gyermeknek.


Megtekintés az Online Katalógusban

2019.05.21