Ferenczi Gábor

A Győri Életrajzi Lexikon wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Krisztina (vitalap | szerkesztései) 2012. december 27., 17:53-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „Alsójára, 1907. január 4. – Győr, 1995. szeptember 14.: gépész-és villamosmérnök. Iskoláit Kolozsváron az Unitárius Kollégiumban végezte. A temesvári Ma…”)

(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Alsójára, 1907. január 4. – Győr, 1995. szeptember 14.: gépész-és villamosmérnök.

Iskoláit Kolozsváron az Unitárius Kollégiumban végezte. A temesvári Magyar Királyi Műegyetemen szerzett mérnöki diplomát 1934-ben. A bukaresti Malaxa Műveknél vállalt munkát: tervezőmérnök 1934 és 1940 között. 1940 októberétől Magyarországra települt, a Magyar Vagon-és Gépgyár munkatársa. Üzemvezető mérnök a kisvasút-és váltóosztályon (1945–1950). 1950 és 1968 között a vasúti jármű gyártmányszerkesztési osztály vezetője és kutatómérnöke. 1955-ben az Alumíniumipari Kutatóintézetnél dolgozott a vagongyár kiküldetésében: alumínium villamos motorkocsikat tervezett. 1952-ben a Gépelemek című tárgyat tanította a Budapesti Műszaki Egyetem győri gyártástechnológia tagozatán. 1950-től négy cikluson át a megyei tanács tagja, a műemlékvédelem és környezetgazdálkodás bizottságaiban dolgozott.

(F. Zs.)

Művei

  • Vasúti járművek vonó-és ütközőberendezései. Bp., 1950. CSK

Szakirodalmi rövidítések